Tarih: 15.12.2025
PEUGEOT TÜRKİYE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE
İlgi Merkezi/Yetkiliye;
Konu: Ücretsiz Onarım Talebi, Geri Çağırma Kampanyasına Konu Olan Kam Mili Zinciri Nedeniyle Motor Arızası ve Mağduriyeti – Şasi No: VF3MC****MS1****9
Aracımın marka ve model bilgileri aşağıdadır:
Aracımla ilgili "DV5 1.5 lt motor kam mili zinciri" konulu ve tamamen ücretsiz olan Gönüllü Geri Çağırma Kampanyası kapsamında, tarafıma 11 Kasım 2025 tarihinde aşağıdaki içerikte bir SMS uyarısı ulaşmıştır:
"Gönüllü Geri Çağırma - Değerli müşterimiz, VF3MC****MS1****9 şasi nolu otomobilinizin performansını iyileştirmeye ve uygunsuzluğu gidermeye yönelik, DV5 1.5 lt motor kam mili zinciri konulu tamamen ÜCRETSİZ olan düzeltici faaliyet ve ürün güncellemesini sağlamak amacıyla en kısa sürede en yakın Peugeot Yetkili Servisi' nden randevu almanızı rica ederiz. Detaylı bilgi ve randevu talebi için https://bit.ly/TeknikKampanya linkini tıklayınız. İlgi merkezi: 02165799444 TOFAS Mersis: 0846000042200017"
Bu SMS'i takiben derhal ilgili bağlantıdaki formu doldurmuş ve yetkili servisinizi telefonla aramış bulunmaktayım. Ancak servisiniz, yoğunluk sebebiyle bana geri dönüş yapılacağını belirtmiş ve randevu süreci uzamıştır.
Tarafıma kampanya bildirimi yapılmasına ve servise ulaşma çabalarıma rağmen, motorumdaki bu fabrikasyon kusur (ince kam mili zinciri) nedeniyle maalesef geri çağırma işlemi yapılmadan, 09 Aralık 2025 tarihinde aracım arızalanmıştır.
Aracım, çalıştırmamın ardından stop edip hareket kabiliyeti gitmiştir. Motor sesi artarak çalışmış, ilerlememiş, gaz yememiş ve yolculuk yapma imkanı kalmamıştır.
Aracım, çekici vasıtasıyla 11.12.2025 Çarşamba saat 12.45'te Ankara ABC Peugeot Yetkili Servisi'ne teslim edilmiş ve motor gürültülü çalışma, ilerleyememe, vitese geçmeyip stop etme gibi arızalar göstermektedir.
Arızanın, şirketinizin önceden tespit edip geri çağırma başlattığı kam mili zinciri sorunundan (hatalı/ince zincir) kaynaklandığı düşünmekteyim.
Peugeot, Stellantis çatısı altında faaliyet gösteren, uluslararası tanınırlığa sahip köklü bir otomotiv markasıdır. Bir marka olarak en temel sorumluluğunuz, satışını yaptığınız ürünlerdeki bilinen güvenlik ve kalite kusurlarını, müşteriler mağdur olmadan hızla gidermektir. Tarafıma geri çağırma bildirimi yapılmasına rağmen, kusurlu parçanın neden olduğu büyük arıza, firmanızın operasyonel gecikmeleri sonucunda meydana gelmiştir.
Bu bağlamda, uluslararası bir marka olmanın gerektirdiği müşteri güvenine sahip çıkılmasını ve bu arızanın, bir üretim hatasından kaynaklandığı kesin olduğu için, tarafıma hiçbir maliyet yansıtılmamasını beklemekteyim. Müşterinizin yolda kalmasına neden olan bu durumun çözümü, markanın itibarını korumak adına atılacak en önemli adımdır.
Şirketiniz, söz konusu kusurun potansiyel tehlikesini önceden bilmekte ve bu nedenle araçları geri çağırmaktadır. Arızanın, şirketinizin bilgisi dahilindeki ve düzeltmeyi taahhüt ettiği üretim hatasından kaynaklandığı kesindir.
Bu sebeple, aşağıdaki taleplerimi acilen dikkate almanızı rica ederim:
Keyif ile kullandığım ve çevremdeki insanların da görerek aldığı beğendiği olumlu bir süreç yaşadık hep. Fakat marka sadece iyi günde değil bu kullanıcı hatası olmayan sistemsel hataların olduğu zamanda yanımızda olmalı. Hatalı üretilen ve yanlış kullanılan bir parça sebebi ile araç arızası oluşmuş. ABC Peugeot sorunun bu parçadan kaynaklandığını tespit etmiş ve genel müdürlüğe onarım için mail atmış fakat genel müdürlük onay vermemiş. Bu kadar anlamsız bir dönüş olabilir mi? Aracı bahse konu parça hatasından geri çağırdınız, randevuya gelmeden araç arıza yaptı ve arkasında durmamak olamaz! Lütfen acilen hukuki bir prosedür başlatmadan diğer insanlara yardımcı olduğunuz gibi aracımın kusurlu parça sebebi ile oluşan arızasını giderin.
Ağır Kusur veya Hile: Eğer satıcı/üretici, ayıbı ağır kusuru veya hile ile sizden gizlemişse (ki fabrika geri çağırması bilinen bir kusura işaret edebilir), kanun bu durumda satıcının zamanaşımı def'inden yararlanamayacağını öngörür. Bu durumda iki yıllık zamanaşımı süresi uygulanmaz. Tüketici, Türk Borçlar Kanunu'ndaki 10 yıllık genel zamanaşımı süresi içinde talepte bulunabilir. Bu, size daha uzun bir hak arama süresi tanır.
Üst Sınır: Ayıbın neden olduğu zararlar için tazminat talepleri, malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar (Ürün Sorumluluğu).
Markanın bir "geri çağırma" kararı olması, o parçadaki hatanın fabrika tarafından bilindiği ve büyük olasılıkla bir gizli ayıp teşkil ettiğini gösterir.
Eğer bu ayıbın bilindiği halde size bildirilmediği veya onarımın yapılmadığı kanıtlanırsa, şirket ağır kusurlu sayılabilir. Bu durumda, aracınızın teslim tarihinden itibaren iki yıllık süre dolmuş olsa bile, size karşı zamanaşımı savunmasını ileri süremeyeceklerdir. Bu da size dava açma ve haklarınızı talep etme imkanını devam ettirir.
Bu istisnalar nedeniyle, elinizdeki geri çağırma belgeleri ve arıza kayıtları, zamanaşımı itirazını aşmanızda en önemli kanıtlarınız olacaktır.
Saygılarımla,
Mahir Gün*****
+90 505 *** ** **